Friday, 12 July 2013

Government Launches 'Public Television'

The conservative government on Thursday launched a new public broadcaster to replace ERT, whose transmitters it shut down on June 12.

It says Public Television is forced to operate out of the facilities of Mega channel, a private network, because ERT employees won't allow it access to the broadcast centre in Athens' northern suburbs. ERT employees strongly dispute this, saying that government operatives are free to visit and use ERT facilities; but they don't recognise Public Television as a legal entity, calling it an act of piracy.

See the Al Jazeera report here

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.